„Ford“ vėl laimėjo prieš „Ferrari“

Legendinėse Le Mano lenktynėse „Ford GT" dominavo savo klasėje

„Tai istorinis „Ford Motor Company" momentas", – sakė Bill Ford, „Ford Motor Company" vykdantysis direktorius. „Mes išdrįsome svajoti, kad, praėjus 50 metų nuo neįtikėtino 1966 metų laimėjimo, galime grįžti į Le Maną ir priimti sunkiausios konkurencijos pasaulyje žaidimo taisykles. Pasididžiavimas, kurį mes visi jautėme, „Ford GT" kirtus Le Mano finišo liniją, yra neapsakomas. Jungtinė „Ford GT" kūrėjų ir lenktynininkų komanda dirbo nenuilstamai ir aš didžiuojuosi kiekvienu iš jų. „Ford Chip Ganassi Racing" komanda parodė tikrąją „Ford" dvasią, kupiną inovacijų, pasiryžimo ir komandinio darbo. Mes branginame mūsų kompanijos istoriją bei paveldą ir šiandien mes dar kartą patekome į istoriją, todėl negaliu tuo nesididžiuoti."

Žiniasklaidai pirmą kartą pristatytas pernai metų Le Mano lenktynėse, praėjus 395 dienoms, „Ford GT" išplėšė pergalę tose pačiose Le Mano lenktynėse. Automobilio ratams pirmą kartą asfaltą palietus 2015-ųjų gegužės 20 d., „Calabogie Motorsports" trasoje Kanadoje, vos per vienerius metus, titaniškomis „Ford Chip Ganassi" komandos pastangomis, jis buvo transformuotas į Le Mano lenktynių nugalėtoją.

„Kurti naują automobilį ir lenktyniauti juo Le Mano lenktynėse yra monumentali užduotis", – komentavo Mark Fields, „Ford Motor Company" prezidentas ir generalinis direktorius. „Mes ėmėmės šios užduoties ir laimėjome svarbiausias sportinių automobilių lenktynes. Kiekvienas „GTE Pro" klasės gamintojas šiose lenktynėse kovojo viskuo, ką turi geriausio ir mes džiaugiamės, kad mūsų lūkesčiai buvo viršyti su kaupu."

Po nepailstamos kovos su 82 numeriu pažymėtu „Ferrari", 20-ąją lenktynių valandą „Ford GT" Nr. 68 išsiveržė į priekį ir nebeužleido pozicijos. Tuo metu už vairo buvo Joey Handas, rimtai užsidegęs 50 metų trunkančiu varžymusi tarp dviejų automobilių gamintojų.

„Didelis iššūkis grįžti čia po 50 metų, po to, kai 1966 metais lenktynes laimėjo „Ford", – sakė J. Handas. „Mes nuolat sau kartojome, kad norime laimėti, bet tai padaryti iš tikrųjų yra gigantiškas darbas. Ši komanda per labai trumpą laiką atliko didžiulį darbą. Visi jos nariai sunkiai dirbo, neišskiriant nė Kalėdų ir Naujųjų Metų švenčių ir sukūrė bolidą, kuriuo galime laimėti. Mes važiavome tarsi tai būtų 24 valandų sprinto lenktynės. Esu laimėjęs daugelį lenktynių, tačiau šios yra ypatingos. Man didelė garbė būti „Ford" šeimos dalimi."

Ši pergalė yra ypač saldi prancūzui Sebastienui Bourdais. Le Mano lenktynėse jis varžėsi jau 10 kartų, tačiau tai – pirmasis jo laimėjimas.

„Neįtikėtinas jausmas, negaliu patikėti, kad tai įvyko", – sakė S. Bourdais. „Dėjome tiek daug pastangų, buvo tiek daug emocijų, ir būti trofėjo laimėtoju yra kažkas ypatingo. Šiandien viskas susidėlioja į savo vietas – lenktynių istorija, „Ferrari/Ford" mūšis, prabėgę 50 metų ir čia esanti „Ford" komanda. Nuostabus jausmas – laimėti."

66 numeriu pažymėtu „Ford GT" lenktyniavę Billy Johnson (JAV), Stefan Mücke (Vokietija) ir Olivier Pla (Prancūzija) varžybų metu siekė aukščiausio rezultato, bet jiems sutrukdė nedidelės problemos su elektros instaliacija. Toks yra Le Mano 24 valandų lenktynių tempas – vienas nedidelis techninis trikdis gali užkirsti kelią į pergalę.

„Ford Chip Ganassi Racing" komandos savininkas Chipas Ganassis automobilių lenktynėse dalyvauja jau daugiau kaip 25 metus ir yra laikomas vienu sėkmingiausių bei inovatyviausių komandų savininkų visame pasaulyje. Jo komandos dalyvauja 18 čempionatų ir yra laimėję 175 pergales. Chip Ganassi yra vienintelis savininkas istorijoje, laimėjęs „Indianapolis 500", „Daytona 500", „Brickyard 400", „Rolex" 24 valandų Daytono, 12 valandų Sebring ir 24 valandų Le Mano lenktynes.

ford ford ford ford ford
ford ford ford ford
Bookmark & Share