„Ford EcoBlue” dyzelinis variklis: valgo mažiau, dirba daugiau

Naujos kartos dyzelinis variklis išsiskiria taupumu ir galios potencialu

„EcoBlue" naujausių technologijų dėka optimizuoja degalų sąnaudas ir anglies dioksido bei azoto oksidų emisiją. Komerciniuose ir lengvuosiuose „Ford" kompanijos automobiliuose bus montuojami varikliai generuojantys nuo 100 iki 240 AG.


Variklio efektyvumą rodo paprastas palyginimas – pasiekus 1250 sūkių per minutę ribą „EcoBlue" generuoja 20 proc. daugiau galios nei 2,2 litro darbinio tūrio TDCi variklis, taigi, naujoji jėgainė yra gerokai dinamiškesnė ir efektyvesnė plačiame sūkių diapazone. Tai bus ypač gerai juntama vairuojant mieste ir atliekant lenkimo manevrus. Be to, veikdamas tuščia eiga „EcoBlue" yra 4 decibelais tylesnis nei jo pirmtakas.


„Ford" sukurta „EcoBoost" benzininių variklių šeima jau tapo šiuolaikinės jėgainės etalonu (ne veltui 1 litro darbinio tūrio „EcoBoost" buvo 3 metus iš eilės renkamas geriausiu pasaulyje varikliu), todėl koncernas „EcoBlue" šeimai numato panašų vaidmenį. „Transit" automobilio bandymai parodė, kad variklis yra gerokai taupesnis, o anglies dioksido emisija – dešimtadaliu mažesnė. Komercinių automobilių savininkams tai reiškia tiesioginę naudą verslui", – sakė Jimas Farley, „Ford of Europe" vadovas.


Naujasis variklis pasižymi mažesne trintimi ir efektyvesniu degalų mišinio deginimu. Sudėtingas išmetamų dujų apdorojimo procesas leidžia sumažinti emisiją, todėl variklis atitinka itin griežtus „Euro Stage VI" standartus, planuojamus įvesti nuo šių metų rugsėjo. Pagal šiuos standartus, azoto oksidų emisiją reikalaujama sumažinti 55 proc.


„Ford" inžinieriai naujame variklyje sumontavo naują įsiurbimo sistemą, leidžiančią varikliui lengviau kvėpuoti, mažos inercijos turbokompresorių, pritaikytą aukštai temperatūrai, visiškai naują aukšto slėgio degalų įpurškimo sistemą, kuri yra daug jautresnė, tylesnė ir tikslesnė nei buvusioji.


Variklį kūrusi Jungtinės Karalystės ir Vokietijos „Ford" inžinierių komanda universalų naująjį 2,0 litrų darbinio tūrio „EcoBlue" variklį komercinėms transporto priemonėms sukūrė trijų versijų: 105 AG, 130 AG ir 170 AG. Vėliau lengvųjų automobilių savininkams bus pasiūlyti daugiau negu 200 AG galintys generuoti varikliai – įskaitant ir „EcoBlue" 1,5 litro darbinio tūrio variantą.


Rafinuotas dizainas ir technologijos


Dviejų litro darbinio tūrio „EcoBlue" variklio dizainas, pavadintas „švaraus lapo" vardu, pasižymi daugybe naujovių, kurios sumažina trintį ir padeda sunaudoti 13 procentų mažiau degalų.


Kuriant šį variklį, „Ford" pirmą kartą istorijoje panaudojo naują veidrodinio įsiurbimo konstrukciją (mirror-image porting design), kuri leidžia tiksliau kontroliuoti oro tiekimą į cilindrus – pagal laikrodžio rodyklę oro srautai patenka į pirmą ir antrą cilindrus, o į trečią ir ketvirtą – prieš laikrodžio rodyklę. Taigi, srautai tiksliai atspindi vienas kitą tarsi veidrodyje. Toks proceso išdėstymas užtikrina vienodą kuro ir oro maišymąsi visų keturių cilindrų degimo kamerose ir padeda tiksliai kontroliuoti degimą.


„Veidrodinio srautų išdėstymo principas kartu su optimizuotu degimo kameros įrengimu padeda paversti degalus energija efektyviau nei bet kuris kitas mūsų iki šiol pagamintų dyzelinių variklių", – sakė dr. Werneris Willemsas, „Ford" vidaus degimo technikų specialistas.


Nauji dyzelino purkštukai gali tiekti iki šešių injekcijų vienam uždegimui, kiekviena jų trunka 250 mikrosekundžių (0,00025 sekundės) ir patiekia 0,8 miligramo degalų. Vienam cukraus grūdeliui prilygstanti degalų apimtis įpurškiama per aštuonias kūgio formos skyles, kurių kiekviena – 120 mikronų skersmens, t.y., maždaug žmogaus plauko storio. Toks tikslus degalų tiekimas yra tylus, sunaudojama nedaug energijos, greitesnė „Auto-Start-Stop" sistemos reakcija bei maksimaliai efektyviai vartojami degalai.


Naujasis kompaktiškas, ilgiau veikiantis, tylesnis turbokompresorius specialiai sukurtas siekiant įpūsti daugiau oro esant mažesniems variklio sūkiams. Patobulinta turbinos rato aerodinamika, jo gamybai naudotas „Inconel" – lydinys, naudojamas ekstremalios temperatūros sąlygomis, pavyzdžiui, raketų variklių gamyboje – ir pasiektas beveik 10 proc. mažesnis skersmuo.


Kuriant variklį komerciniams automobiliams buvo atsižvelgta į klientų pageidavimus, todėl 2,0 litro darbinio tūrio „EcoBlue" variklis bus labai tyli ir mažai vibruojanti dyzelinė jėgainė. Garsas yra užsandarinamas, tarsi hermetizuojamas variklio viduje. Tam pasitelktos įvairios technologijos – hermetizuojančios putos, garsą slopinantis plienas, kiti triukšmo malšintojai.


„Varikio pagrindinė struktūra gali būti prilyginama skambančiam varpui. Taigi mes ieškojome kaip padaryti, kad kiekvienas variklio skleidžiamas garsas būtų kuo mažesnis, t.y., kad varpas neskambėtų", – sakė „Ford of Europe" garso ir vibracijos specialistas Dominicas Evansas.


Alyvos tiekimo sistema buvo suprojektuota taip, kad alyva, veleno diržas, modulis ir vandens siurblys galėtų tarnauti kuo ilgiau. Variklio patvarumo rezultatai buvo išbandyti sukuriant 5,5 mln. km važiavimo sąlygas: 400,000 km realaus kelio, o likusieji – laboratorijoje, stebint variklio darbą visais veikimo periodais.


Naujasis 2,0 litro „Ford" „EcoBlue" variklis yra visiškai pasiruošęs konkuruoti skirtingose Europos, Amerikos ir Kinijos rinkose.


ford

ford

Bookmark & Share