„Ford“ „orų fabrike“ sukuriamos pačios ekstremaliausios aplinkos sąlygos

„Ford“ automobiliai išmėginami aukščiu, karščiu, speigu, drėgme ir vėju.


Kelnas, Vokietija, gegužės 23 d. Visos pasaulio orų sąlygos telpa ką tik pradėjusiame veikti
„Ford“ Aplinkos tyrimų centre, kurį gamintojas žaismingai pavadino „orų fabriku“. Ypač pažangioje
oro sąlygų laboratorijoje „Ford“ inžinieriai galės išmėginti kuriamus automobilius pačiomis
nepalankiausiomis sąlygomis. Šiems bandymams specialistai gali „užsisakyti“ kokį tik panorėję orą
bet kuriuo paros metu.


Kildamas į didesnes nei Monblano, aukščiausios Alpių smailės, aukštumas automobilis mėgina
pasiekti tikslą, susidurdamas su 250 km/val greičio vėju, pūga, veriančia saulės šviesa ir lietumi –
visas šias ekstremalias oro sąlygas vos mygtuko paspaudimu galima sukurti pažangiausiame
Europoje Aplinkos tyrimų centre Kelne. Futbolo aikštės dydžio teritorijoje „Ford“ automobilių
bandymams sukuriamos bet kurios pasaulio vietos sąlygos, nuo karščiu alsuojančios Sacharos
dykumos iki stingdančiu šalčiu bauginančio Sibiro ar kiaurai persmelkiančia drėgme kvėpuojančios
Kosta Rikos. Nuo kalnų iki dykumos


Markas Tvenas rašė: „Klimatas yra tai, ko mes tikimės, oras – tai, ką gauname“. Tropinėje „Ford“
Aplinkos tyrimų centro zonoje dėmesys sutelkiamas į santykinės oro drėgmės matavimus –
dirbdami tokiomis sąlygomis, inžinieriai ir jų kūriniai – automobiliai – panyra į klampią, tirštą saunos
drėgmę. Žmonės – jautrūs drėgmei, jai gali būti neatsparios ir transporto priemonės. Būtent todėl
„Ford“ nori įsitikinti, kaip automobiliai pasirengę atlaikyti drėgmę tiek šalčio, tiek karščio sąlygomis.
Bandymų centre gali būti pasiekiamas nuo 10 iki 95% oro drėgnumas. Inžinieriai gali nesunkiai
„iškviesti“ lietų, kad įsitikintų, kaip greitai užrasoja langai bei patobulintų valytuvų darbą, siekdami
kuo geriausio matomumo vairuojant tropinėje zonoje.


Iš tropikų – į dykumą. Somalyje gimusi autorė, aktorė, modelis Waris Dirie sakė: „Jei galite
išgyventi dykumoje, galite išgyventi visur“. „Orų fabrike“ „Ford“ automobiliai gali būti testuojami
smegenis tirpdančio karščio sąlygomis. Sacharos dykumoje temperatūra gali užkopti beveik iki 50
laipsnių Celsijaus. Kelno „orų fabrikas“ žengia toliau: čia aplinka gali būti įkaitinta iki 55
laipsnių Celsijaus, tai tik 1,7 laipsnio žemesnė karščio riba nei aukščiausia kada nors pasaulyje
užfiksuota oro temperatūra. Visi „Ford“ automobiliai išmėginami tokio karščio sąlygomis.
Dviejuose vėjo tuneliuose „Ford“ Aplinkos tyrimų centre įrengti 28 prožektoriai, juose įmontuotos
4000 vatų stiprumo lempos. Šie prožektoriai gali imituoti galingas saulės spindulių atakas, kurios
testuojant reikalingos tam, kad inžinieriai įsitikintų, per kiek laiko atvėsinamas automobilio salonas.
Be to, siekiama išmėginti automobilio galimybių ribas: tikrinama, kaip ekstremalus karštis veikia
variklio veikimą, kaip veikia jo vėsinimo sistemos, stebima, ar nėra motoro perkaitimo rizikos.
„Taikykis aukštai. Lengva pergalė nedžiugina“, – savo žinią siunčia ir seras Edmundas Hillary,
Naujosios Zelandijos alpinistas. Everesto Šiaurinė bazinė stovykla yra 5 200 metrų aukštyje. Į tokį
patį aukštį galima „įvažiuoti“ „Ford“ Aplinkos bandymų centre – neįtikėtina, bet Kelne atsirado
viršūnė, aukštesnė už Monblaną. Šiomis sąlygomis tikrinamas „Ford“ automobilių atsparumas ir
patvarumas įvairiomis aukščio sąlygomis.

Aukščio laboratorijoje specialistai automobilį iš 100 metrų žemiau jūros lygio gali nusiųsti į 5 200
metrų aukštį, pakeliui imituodami 120 km/val vėjo greitį. Pradėjus spausti aukščiui būdingam
šalčiui, patvarumo testai leidžia įsitikinti, kad automobilio skysčiai nesiveržia iš savo rezervuarų
didėjančio slėgio sąlygomis. Aukščio išbandymai gali būti derinami tiek su šalčio, tiek su karščio
sąlygomis – „orų fabrikas“ leidžia oro temperatūrą keisti nuo -40 iki +55 laipsnių Celsijaus.
„Pačioje žiemos gilumoje aš atradau savyje neįveikiamą sluoksnį vasaros“, – kadaise nusistebėjo
Alberas Kamiu.


„Ford“ inžinieriai nesistebi – jie tyrinėja ir kuria pažangiausias automobilių technologijas. Vidutinė
oro temperatūra žiemą Rytų Sibire siekia apie 40 laipsnių Celsijaus žemiau nulio. Kelne tokį speigą
galima patirti kaurus metus, ši dalia ištinka ir visus „Ford“ automobilius, tikrinant jų patvarumą
aršiausiomis žiemos sąlygomis.


„Ford“ Aplinkos tyrimų centras – vienintelė vieta Vokietijoje, kurioje Kalėdos tikrai bus snieguotos,
bet sniego galima tikėtis ir liepą. Imituodami arktinį šaltį, inžinieriai įsitikina, kaip sparčiai atšyla
automobilio langai, keičiantis oro temperatūrai. Jie patikrina šalčio įtaką variklio užvedimui ir
įsitikina, per kiek laiko įšyla salonas. Panorėję jie gali prišaukti sniegą ir pasižiūrėti, kaip ir kiek jo
kaupiasi ant automobilio stogo, taigi – ir kiek sniego nukrenta vairuotojui ant galvos, kai jam pūgos
metu tenka išlipti iš automobilio.


Įspūdingas pastatas
https://www.youtube.com/watch?v=FoCWIVIIzTo&feature=youtu.be
„Ford“ Aplinkos tyrimų centro pagrindinis plotas siekia 5 500 kvadratinių metrų – tai futbolo aikštės
plotas pagal FIFA standartus. Bendras plotas siekia 9 900 kvadratinių metrų – jau beveik dvi
futbolo aikštės... Pastato tūris – 51 194 kubiniai metrai, arba 91 vidutinio dydžio šeimos namas.
Pastatas aprūpintas 11 megavatų elektros energijos tiekimu – tokia srovė sėkmingai aprūpintų
nedidelį miestelį, kuriame gyvena 2 400 žmonių. Statant „orų fabriko“ vėjo tunelius, panaudota apie
600 tonų plieno – iš tokio kiekio būtų galima pagaminti 2 000 „Ford Fiesta“ kėbulų.


Apie „Ford Motor“
„Ford Motor Company“ yra pasaulinis automobilių pramonės lyderis, įsikūręs Dyrborno mieste Mičigano
valstijoje, JAV. „Ford“ gamina ir parduoda automobilius 6 kontinentuose. Koncerne dirba 166 tūkst. žmonių,
veikia 70 gamyklų. Koncernas gamina „Ford“ ir „Lincoln“ automobilius. Finansines paslaugas klientams teikia
„Ford Motor Credit Company“. Daugiau informacijos apie kompaniją: www.fordmotorcompany.com .

Apie „Inchcape“
Jau dešimt metų Lietuvoje veikianti bendrovė „Inchcape Motors“ yra didžiausia automobilių prekybos bendrovė
šalyje. Lietuvoje ji yra vienintelis įgaliotasis koncerno „Ford“ atstovas. Be „Ford“ bendrovė atstovauja „Jaguar“
bei „Land Rover“, „Hyundai“, „Range Rover“, „Mazda“ ir „Mitsubishi“ automobilių gamintojus.

„Inchcape“ – viena didžiausių pasaulyje automobilių prekybos bendrovių. 170 metų sėkmingai veikianti 29
pasaulio valstybėse, bendrovė verčiasi naujų ir naudotų automobilių prekyba, prekyba atsarginėmis dalimis,
techniniu aptarnavimu, finansavimu ir draudimu. Tarptautinėje rinkoje bendrovė atstovauja net 30 automobilių
gamintojų. „Inchcape“ siekia tapti labiausiai į klientą orientuota automobilių prekybos kompanija. „Inchcape“
akcijomis prekiaujama Londono akcijų biržoje nuo 1958 metų. Įmonėje dirba maždaug 16 300 žmonių, jos
centrinė buveinė įsikūrusi Londone.