Naujasis Focus: išmanesnis, elektrifikuotas ir ekspresyvesnis

„Ford“ pristatė naująjį „Focus“ – vidutinio dydžio šeimai skirtą modelį, pasižymintį ne tik išraiškingu dizainu, bet ir degalus taupančiomis elektrifikuotomis jėgainėmis, pažangiomis jungliomis sistemomis ir išmaniomis, vairuotojui padedančiomis technologijomis, sukurtomis tam, kad palengvintų automobilio naudojimą ir vairavimą.

Elektrifikuota galia

Gausioje „Ford Focus“ variklių gamoje yra elektrifikuotų versijų, padidinančių automobilio našumą ir  suteikiančių malonaus vairavimo pojūtį, kas jau du dešimtmečius yra bene pagrindinė „Focus“ patrauklumo priežastis.

Elektrifikuotų jėgainių galia siekia 125 AG arba 155 AG pasirinktinai, o didžiausią naudą suteikia 48 V švelniojo hibrido ir 1 l darbinio tūrio „EcoBoost Hybrid“ jėgainės pavara.

Naujajame „Focus“ įrengtas 1 l darbinio tūrio „EcoBoost“ benzininis variklis, sukuriantis 100 AG arba 125 AG pasirinktinai. Tokios technologijos kaip dviguba, nepriklausoma kintamo vožtuvų valdymo sistema ir aukšto slėgio tiesioginio įpurškimo sistema didina variklių našumą ir leidžia žaibiškai reaguoti į vairuotojo norus.

Važiuojantiems didesnius atstumus skirtas 1,5 l darbinio tūrio „EcoBlue“ dyzelinis variklis, kurio galia, pasirinktinai, siekia 95 AG arba 120 AG.

Gyvenimą palengvinančios technologijos

Naujajame „Focus“ įdiegtos naujausios „Ford“ patogumo ir vairavimo technologijos ne tik sukuria komfortiško važiavimo pojūtį, bet ir leidžia patirti, ką reiškia vairuoti automobilį, susietą su internetu.

„Focus“ yra svarbiausias „Ford“ lengvasis automobilis, kuriame pritaikytos naujos SYNC 4 komunikacijos ir pramogų sistemos. Ši sistema naudoja sudėtingą algoritmą, kad mokytųsi iš vairuotojo įpročių ir ilgainiui galėtų pateikti tikslesnius pasiūlymus bei paieškų rezultatus.

SYNC 4 pasiekiama per visiškai naują 13,2 colio skersmens jutiklinį ekraną su specialiai jam sukurta intuityvia aplinka: vairuotojas reikiamą programėlę, informaciją ar valdiklį gali pasiekti vienu ar dviem prisilietimais. Lietimui jautriame ekrane taip pat įdiegtos automobilio šildymo ar ventiliacijos funkcijos, kurios anksčiau buvo valdomos atskirais fiziniais mygtukais. Dėl šio pokyčio centrinė automobilio konsolė yra mažiau apkrauta. Taip pat ši sistema suderinama su „Android Auto“ ir „Apple CarPlay“, tad išmaniojo telefono funkcijos sklandžiai suderinamos su SYNC 4.

Pažangi balso atpažinimo funkcija leidžia „Focus“ salone sėdintiems žmonėms su automobiliu susikalbėti 15 skirtingų Europos kalbų, o borto kompiuterio duomenis sujungus su interneto paieškos sistema – tą padaryti leidžia „FordPass Connect“ – automobilis į balso komandas reaguoja greitai ir tiksliai. Jis geba suprasti viską, pradedant nuo skambučių bei žinučių, baigiant klimato kontrolės sistemos parinktimis ir informacija apie orus.

Per „FordPass“ programėlę daugybė paslaugų gali būti pasiekiamos tiesiog išmaniuoju telefonu. O tai reiškia, kad „Focus“ savininkas gali likti prisijungęs prie savo automobilio visur, kur tik yra duomenų ryšys, ir naudotis tokiomis funkcijomis kaip „Nuotolinis startas“ ar „Automobilio statusas“, norėdamas patikrinti degalų lygį, sužinoti alyvos keitimo laiką ir kt. „Ford“ „SecurityAlert“ sistema gali suteikti daugiau ramybės, nes jutikliai užfiksuoja bet kokį bandymą įsėsti į automobilį, netgi tuo atveju, jei buvo rakinama rakteliais. Ši sistema siunčia perspėjimus į naudotojo telefoną.

Pažangios apšvietimo technologijos apima standartinėje įrangoje esančius LED šviesos diodų žibintus, turinčius ir automatinę tolimųjų šviesų funkciją „Automatic High Beam Control“, ir manevravimą palengvinančią „Maneuvring Light“ funkciją, kuri sukuria platesnį šviesos spindulį tada, kai automobilis atlieka lėtą manevrą. Papildomai galima įsigyti ir pažangius „Dynamic Pixel LED“ žibintus.

Naujasis važiavimo kelių sankirtose asistentas „Intersection Assist“ per „Focus“ priekinę kamerą ir radarą stebi kelią priešais ir padeda išvengti potencialaus susidūrimo su transporto priemonėmis, esančiomis paralelinėse eismo juostose. Šis asistentas gali automatiškai pradėti stabdyti, kai automobilis važiuoja iki 30 km/val. greičiu, kad padėtų išvengti susidūrimo pasekmių arba jas sumažintų, kai vairuotojas pasuka tiesiai priešais atvažiuojantį keturratį, tarkime, sankryžose. Šis pagalbininkas veikia ir tada, kai kelias neturi ženklinimo ar papildomos įrangos, taip pat ir naktį, kai šviečia priekiniai žibintai.

Focus“ universalas – dar praktiškesnis

Dabar automobilio bagažinės erdvė išmušta trumpaplaukiu aukštos kokybės kilimu – anksčiau šia medžiaga buvo išklotas salonas ir grindų kilimėliai „Vignale“ komplektacijos modeliuose. Toks kilimas ne tik suteikia prabangos jausmą, bet ir lengviau valomas. Papildomai įrengtas šoninių bagažinės dėtuvių tinklas leidžia saugiai laikyti smulkesnius daiktus ir apsaugoti juos nuo ritinėjimosi bagažinėje. O dviguba LED šviesos diodų lemputė ryškiau apšviečia bagažo erdvę tada, kai aplink tamsu.

Reguliuojamos pakeliamos bagažinės grindys dabar turi centrinį vyrį, leidžiantį sulenkti grindis ir užfiksuoti 90 laipsnių kampu: taip sukuriamos dvi atskiros erdvės, kuriose galima saugiau laikyti daiktus.

Be to, dabar bagažinėje yra ir atskira vandeniui nepralaidi zona, skirta drėgniems daiktams, kaip antai šlapiems kostiumams ir skėčiams. Vandeniui atsparus pamušalas gali būti pašalintas iš šios vietos, kad ją būtų galima lengviau išvalyti, o ji pati – atskirta nuo bendros bagažinės erdvės nulenkus grindis arba atskyrus vertikalia pertvara, kad būtų sukurta šlapia ir sausa zonos.

Naujasis „Focus ST“

„Ford“ pristatė ir naująjį „Focus ST“, turintį galingą „EcoBoost“ benzininį variklį. Jis gali būti tiek su hečbeko, tik su universalo kėbulu. Šį modelį kūrė ir tobulino „Ford Performance“ padalinys.

Naujasis „Focus ST“ traukia akį ryškiu kėbulo dizainu, prabrėžiančiu automobilio galimybes. Tarp išskirtinių detalių – medaus korio rašto apatinės ir viršutinės priekinės radiatoriaus grotelės, didžiuliai šoniniai ortakiai, slenksčiai ir aerodinamiškai patobulinti aptakai tiek automobilio priekyje, tiek ant stogo. Standartinės įrangos dalis – naujo dizaino 18 colių skersmens ratlankiai, o papildomai galima užsisakyti didesnius, 19 colių skersmens, ratlankius.

„Focus ST“ salone sumontuotos visiškai naujos, „Ford Performance“ inžinierių sukurtos „Performance“ sėdynės. Jos puikiai prilaiko ir užtikrina aukščiausio lygio  komfortą tiek lenktynių trasoje, tiek pakeliui į mokyklą. Sėdynėms suteiktas prestižinės, nugaros sveikata besirūpinančios organizacijos „Aktion Gesunder Rücken“ (AGR) sertifikatas. Keturiolika elektra reguliuojamos sėdynės krypčių, įskaitant ir keturiomis kryptimis reguliuojamą juosmens atramą, padeda vairuotojui rasti tobulą sėdėjimo padėtį, o jau standartinėje įrangoje esanti sėdynių šildymo sistema suteikia aukščiausio lygio komfortą.

Naująjį „Focus ST“ į priekį varo 2,3 l darbinio tūrio „EcoBoost“ benzininis variklis, sukuriantis 280 AG ir 420 Nm sukimo momentą bei turintis dvigubą turbokompresorių, kuriame įdiegta uždelsimą mažinanti technologija. Šešių laipsnių mechaninė pavarų dėžė, išsiskirianti apsukų derinimo technologija, yra standartinės įrangos dalis, o kartu galima pasirinkti „X Pack“ įrangos paketą, kurio privalumas – sklandesnis ir nuoseklesnis pavarų žeminimas. Taip pat galima rinktis ir septynių laipsnių automatinę pavarų dėžę su pavarų perjungimo svirtelėmis prie vairo.

Tarp kitų puikias automobilio savybes lemiančių technologijų yra elektroninis riboto praslydimo diferencialas, užtikrinantis puikų valdomumą ir sukibimą posūkiuose, taip pat „Continuously Controlled Damping“ sistema, stebinti vairo padėtį, stabdžius, pakabos ir kėbulo darbą 500 kartų per sekundę greičiu, kad suteiktų tinkamą amortizatorių atsaką ir garantuotų optimalų važiavimo komfortą ir kontrolę posūkiuose. ST modeliuose su patobulintu „X Pack“ įrangos paketu įrengti „Dynamic Pixel LED“ žibintai ir 19 colių skersmens ratlankiai, taip pat įdiegtas papildomas „Track“ vairavimo režimas, leidžiantis optimizuoti elektroninės vairo sistemos veikimą (EPAS) ir užtikrinti agresyvesnį akceleratoriaus atsaką.