Pagirias imituojantis kostiumas

Į Lietuvą atvyko „Ford“ sukurtas pagirias imituojantis kostiumas

Pirmas įspūdis išbandžius: jaučiant pagirias – vairuoti pavojinga

Vilnius, 2018 m. sausio mėn. 25 d. į Lietuvą atkeliavo „Ford“ koncerno sukurtas pagirių kostiumas, imituojantis simptomus, kuriuos jaučia už vairo sėdintis pagiringas žmogus. „Inchcape Motors“ marketingo vadovės J. Šataitės teigimu, kostiumas parodo, kad pagiringas vairuotojas gali kelti beveik tokį patį pavojų eismo saugumui, kaip ir būdamas neblaivus.

„Praėjus 15 minučių norėjosi kuo greičiau nusimesti tą naštą. Svaigimas, erzinanti šviesa ir garsai, sunkūs judesiai – jaučiant tokius simptomus yra sunku vairuoti. Vairuojant reikalinga dėmesio koncentracija, juk bet kuriuo momentu gali tekti staigiai reaguoti: pristabdyti ar pasukti. Kostiumas aiškiai parodo, kad pagirias jaučiančiojo vairuotojo reakcijos laikas yra ilgesnis“, – sako J. Šataitė. Kostiumą išbandžiusi „Inchcape Motors“ komanda vienbalsiai teigia, kad vairuotojai turi jausti atsakomybę už save bei kitus eismo dalyvius ir vairuoti, jaučiant tokius stiprius pagirių simptomus, neturėtų. „Būsena, kurią sužadino kostiumo dirgikliai, be galo nustebino. Supranti, koki pavojų gali  kelti vairavimas esant pagirioms“, – įspūdžiais dalijasi J. Šataitė.

„Ford“ pagirių kostiumas sveria kiek daugiau negu 17 kilogramų ir susideda iš specialios liemenės, riešo ir kulkšnies svarmenų, kepurės, akinių bei ausinių. Visi šie elementai imituoja klasikinius pagirių simptomus: nuovargį, pykinimą ir galvos svaigimą. Ausinės atkartoja ypatingai padidėjusį jautrumą garsams, akiniai imituoja pablogėjusią regą ir varginantį galvos skausmą. 

Pagirių kostiumą „Ford“ kompanijai sukūrė Vokietijoje įsikūrusio „Meyer-Hentschel“ instituto mokslininkai. Prieš kurdami kostiumą, šio instituto mokslininkai atliko daugybę bandymų, tyrė net save pačius, kad išanalizuotų vairuotojų būseną po išgertuvių.

Anot kostiumą kūrusių specialistų, net ir tuomet, kai nuo išgėrimo praeina šiek tiek laiko, jaučiantys pagirias vairuotojai vis dar kelia tokį patį pavojų, kokį keltų ir būdami neblaivūs. Tiek neblaivūs, tiek pagiringi vairuotojai jaučia mieguistumą bei nuovargį, o tai lemia jų reakcijos laiką.

Europoje atlikti tyrimai rodo, kad alkoholis yra pagrindinė priežastis, sukėlusi vieną iš šešių kelių eismo įvykių, pasibaigusių tragedija. Jungtinėje Karalystėje vienas iš dešimties neblaivus vairuotojas areštuojamas tarp 6 ir 8 valandos ryto, taigi, būdamas pagiringas. Lietuvos statistika, rodanti avarijų, pasibaigusių mirtimi, skaičių, taip pat – negailestinga. Neblaivus transporto priemonės vairuotojas vis dar išlieka dažniausiu avarijos, pasibaigusios mirtimi, kaltininku.

Kaip atrodo „Ford“ pagirių kostiumas galite pasižiūrėti ČIA.


Apie „Ford Motor“

„Ford Motor Company“ yra pasaulinis automobilių pramonės lyderis, įsikūręs Dyrborno mieste Mičigano valstijoje, JAV. „Ford“ gamina ir parduoda automobilius 6 kontinentuose. Koncerne dirba 166 tūkst. žmonių, veikia 70 gamyklų. Koncernas gamina „Ford“ ir „Lincoln“ automobilius. Finansines paslaugas klientams teikia „Ford Motor Credit Company“. Daugiau informacijos apie kompaniją: www.fordmotorcompany.com.

Apie „Inchcape“

Jau dešimt metų Lietuvoje veikianti bendrovė „Inchcape Motors“ yra didžiausia automobilių prekybos bendrovė šalyje. Lietuvoje ji yra vienintelis įgaliotasis koncerno „Ford“ atstovas. Be „Ford“ bendrovė atstovauja „Jaguar“ bei „Land Rover“, „Hyundai“, „Range Rover“, „Mazda“ ir „Mitsubishi“ automobilių gamintojus.

„Inchcape“ – viena didžiausių pasaulyje automobilių prekybos bendrovių. 170 metų sėkmingai veikianti 29 pasaulio valstybėse, bendrovė verčiasi naujų ir naudotų automobilių prekyba, prekyba atsarginėmis dalimis, techniniu aptarnavimu, finansavimu ir draudimu. Tarptautinėje rinkoje bendrovė atstovauja net 30 automobilių gamintojų. „Inchcape“ siekia tapti labiausiai į klientą orientuota automobilių prekybos kompanija. „Inchcape“ akcijomis prekiaujama Londono akcijų biržoje nuo 1958 metų. Įmonėje dirba maždaug 16 300 žmonių, jos centrinė buveinė įsikūrusi Londone.


Daugiau informacijos:
Tomas Didžbalis
„Ford“ ženklo vadovas Lietuvoje
(8 5) 216 8226
tomas.didzbalis@inchcape.lt